Animated Rainbow Nyan Cat Syazwan Hakimi's Bla Bla Bla Stories: Betariors

Sabtu, 5 Mac 2016

Betariors

 Sawadeekap ! Alhamdulillah , nampaknya aku masih ingat password , kah kah kah . Jadi harini , aku nak introduce bijes-bijes aku yang dikenali sebagai Betariors masa dekat sekolah lama aku dulu .

Macam mana Betariors ini ditubuhkan ? Okay , macam ni ceritanya , masa kelas tambahan cuti sekolah PT3 , kami plan untuk tengok cerita San Andreas dekat GSC Dataran Pahlawan . Tapi kami kenalah bincang dulu untuk setkan hari and masa . Aku pun guna handphone si Haniff untuk buat satu group whatsapp antara kami je , bukan satu kelas . Nama Betariors ni gabungan perkataan Beta + Warriors . Beta tu nama kelas kami (2013 - 2015) . Si Aiman yang bagi nama group ni . Sebenarnya , aku nak letak nama Beta Kava , acah-acah Vena Kava kahkahkah . Tapi dorang kata nama macam cb *emo tangisan dalam ketawa* huhuhu . Aku dengan penuh redha pun setuju . So aku nak tulis sekor-sekor punya profile dengan gambar . Don't worry , aku promote semua hahahaha .

Aiman Nurhakeem

Apa yang aku tahu pasal Aiman ? Aiman ni bestfren aku since 2015 . Start rapat dengan dia after aku ceritakan masalah aku kat dia huhihuhi .  Ermm lepastu kalau ada ada cerita gempak-gempak atau hot story , dia orang kedua yang aku cerita lepas ratu kesayangan aku , mami . Sebab dia ni antara sahabat aku yang paling aku percaya . Kadang-kadang dia ni always ceramah kat aku zzzz . Sentap siak dengar ceramah dia . Apak ahh . Nak kata macam ustaz , bolehlah . Itu jer yang aku nak cakap pasal kau Man dalam blog ni .



 Amyrul Zulhaimy

Apa yang aku tahu pasal Amyrul ? Dia ni sahabat aku yang paling beradab dan sopan . Yerlah , kitorang ni kalau berkumpul dalam kelas untuk berhuha-huha time cikgu tak masuk dalam kelas lagi , mesti akan ada perkataan carut yang keluar . Tapi si Myrul ni tak carut langsung . Lagipun dia ni agak alim . Hmm bagus-bagus . Tulisan si Myrul ni perh lawa and teratur bhai . Bukan macam tulisan doktor hahaha . Dia ni boleh tahan rajin homework sentiasa siap . Aku pun buat homework , tapi mana homework yang aku tak berkenan , aku tak buat (-_-) jujur au . Hahaha . Dia ni pun aku percaya . Senang cerita , semua Betariors , aku percaya . Hahaha . Btw , dia ni hantu bola sepak . Haa , itu jer yang aku nak cakap pasal kau Myrul dalam blog ni .

Nuqman Anuar

Apa yang aku tahu pasal  Nuqman ? Si Nuqman atau panggil Nuq ni yang paling suka nyanyi kuat-kuat lagu entah apa dalam kelas . Tapi kadang-kadang aku pun terikut ! Haaaa , adui . Then , Nuq memang seorang sahabat yang merendah diri . Apa yang pasti , dia ni hantu Sundae Cone . Kalau aku dengan yang lain-lain keluar sama-sama lepas balik sekolah pergi Dataran Pahlawan atau Mahkota Parade , confirm dia ni ajak kitorang singgah pergi McD . Always beli sampai 2 hingga 3 Sundae Cone . Nasib baik murah , kalau tak bankrap ah kau Nuq kahkahkah . Hmm , dah lama tak rasa Sundae Cone , kat Labuan mahal *emo menangis* huhuhu redha jerlah . Btw dia ni hantu Dota 2 . Noob , hahaha . Haa , itu jer yang aku nak cakap pasal kau Nuq dalam blog ni .


Luqman Haniff

Apa yang aku tahu pasal Haniff ? Dia ni sahabat aku yang paling pandai meriuhkan suasana and happy-go-lucky . Asalkan kitorang lepak sama-sama , ada jer lawak yang dia buat . Tak kisah ah , time PnP ke , rehat ke , balik ke , lepas exam ke , kitorang mesti tergelak dengar lawak dia . Kiranya , kalau 4Principled , dia ni lebih kurang macam Lydia + Lysha . Always buat lawak , hahaha . Apa yang aku suka pasal si Haniff ni , dia memang jenis yang ada komitmen . Kalau aku nak buat study group dekat library bawah rumah aku , mesti dia yang join . Kalau aku ajak pergi mana-mana pun , dia pun join . Jadi best dapat sahabat macam si  Haniff ni . Aku always main Plants VS Zombies 2 dalam phone dia , lantak apa , katanya , dia nak je delete game tu , tapi sebab aku selalu kongker game tu , dia tak jadi nak delete . Huhuhu , terharu , bij pls HAHAHAHA . Btw , dia ni hantu Dota 2 sama macam Nuq . Haa , itu jer yang aku nak cakap pasal kau Niff dalam blog ni .

Luqman Annuar

Apa yang aku tahu pasal  Luqman ? First , aku panggil dia Kechik . Sebab saiz badan dia . Hahaha . Bukan mengejek , kalau dia tak marah , apa ada hal kan . Dia ni always main kejar-kejar dalam kelas , hahaha . Kecil-kecil dia pun , main bola , licik bhai . Adedeh , kalau tak silap aku , dia ni memang suka makan . Kadang-kadang bekal aku pun dia pow hahahaha . Aku tak heran pun . Nak kata dia ni garang pun bolehlah . Tapi dia ni garang time ada orang buat benda yang dia tak suka je . Btw , dia ni hantu apa pun aku taktau hahaha . Haa , Itu jer yang aku nak cakap pasal kau Chik dalam blog ni .



Next , aku nak cerita lah pasal Betariors . Kitorang perangai gila-gila , suka gelak-gelak , always habiskan masa sama-sama lagi-lagi time dah nazak nak PT3 . Senang cerita , semua perangai satu kepala dengan aku . Yang aku rasa selesa dengan dorang , dorang ni bukan jenis backstabber , talam 2 muka atau macam lalang . Maklumlah , memang ramai manusia yang jenis macam tu . Adalah pengalaman dapat kawan jenis macam tu . Ada juga lah yang kutuk aku pasal main application ____  , tapi sekarang dia yang main . Ada jugalah yang daripada dulu always mengutuk and cari kesalahan aku tak habis-habis baik dalam wechat atau sebaliknya . Memang ada manusia macam ni . Rileks sudah , manusia macamni akan dapat KIFARAH . Sesungguhnya Allah itu Maha Adil . Tapi dengan Betariors aku ni , aku memang tak berasa malu even sedikit pun untuk share rahsia aku dekat dorang . Ada sesetengah orang , dia berkawan atas sebab darjat , kekayaan , populariti atau lain-lain . Tapi Betariors aku tak . Aku memang bersyukur sebab dapat sahabat macam Betariors . Kadang-kadang , memang selalu kena bahan ah dalam Betariors . Aku yang selalu kena hahaha . Kesian aku . Huhuhu .






 *Instagram







Okaylah , walau apa-apa pun , korang kahwin , aku pengapit kay , hahaha. Lol . Inshaa allah persahabatan Betariors kekal hingga ke Jannah . Bagi aku , korang memang sahabat sejati . Huaa , rindu ah korang ! Its okay , akhir tahun ni kita jumpa hehehe . Sayang korang hahaha . Sampai disini jer ah cerita aku pasal Betarios . Okay , itu saja . Chaw !

@syzwnhxkimi_

1 ulasan: