Animated Rainbow Nyan Cat Syazwan Hakimi's Bla Bla Bla Stories: [MV Review] : BEAST - RIBBON

Selasa, 5 Julai 2016

[MV Review] : BEAST - RIBBON

Annyeong dan selamat berpuasa ! Sedar tak sedar , hari ini last kita berpuasa . Esok dah raya . Memang tak dinafikan , sejak kebelakangan ini , aku busy . That's why aku tak ada masa untuk buat post blog .
 
Never mind , post kali ini , aku nak review MV BEAST - Ribbon ! Kali ini , BEAST comeback tanpa Hyun-Seung kerana Hyun-Seung telah mengambil keputusan untuk keluar daripada group untuk melakukan aktiviti solo . Let's get started !
 
 
Lagu : ★★★★★
 
 Lagu ini agak tenang berbanding YeY(2015) dan boleh dikatakan agak sama dengan tempo lagu mereka yang bertajuk 12:30 (2014) . Rap Jun Hyung yang sepatutnya zup zap zup zap (laju) boleh dikatakan slow dalam lagu Ribbon. Begitu juga dengan member yng lain . Instrumental bagi lagu Ribbon ini kedengaran agak bersepah tetapi lagu ini semakin mendapat tempat apabila start part tengah . Seriously , untuk mengingati setiap part tempo lagu ini , pembaca mesti mendengarnya lebih daripada sekali .
 
Music Video : ★★★★★
 
MV ini amat menyedihkan ! Sebab apa ? Sebab aktiviti member-member BEAST dalam MV ini yang sepatutnya dilakukan bersama girlfriend mereka , dilakukan oleh mereka sendiri . Alone . Terdapat scene-scene yang membawa makna yang tersembunyi , contohnya jam yang membawa maksud back to the time . Malah , member-member BEAST menunjukkan sisi yang sedih dan murung kerana bersendirian dalam MV ini . Part Du Jun di atas bumbung bangunan juga agak sama dalam part MV YeY .
 
Tarian : ★★★★
 
Tarian mereka kelihatan amat menarik dan bersesuaian dengan irama dan rentak lagu ini . Gerakan tarian ini kelihatan seperti tarian Tango . Seriously , it looks similar .
 
Tak sabar aku nak download performance BEAST untuk lagu Ribbon ini . Okay , itu saja . Ouh , aku ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfiri , Maaf Zahir dan Batin . #KosongKosong #BerikanMasa . Inshaa allah , aku akan buat post special dan istimewa mengenai Hari Raya nanti . Chaw !
 



 
 
@Syzwnhxkimi_
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan