Animated Rainbow Nyan Cat Syazwan Hakimi's Bla Bla Bla Stories: The World Of Environment

Selasa, 12 April 2016

The World Of Environment

Hi dan Assalamualaikum ! Post kali ni aku nak share pasal cerita sabtu lepas (9 April 2016) . Aku fikir nak buat post pasal ni masa sabtu lepas atau semalam , tapi masa sabtu lepas aku penat gila nauzubillahminzalik dan semalam aku busy buat kerja account -_-
 
Setelah berpenat lelah training selama 2 minggu lebih , lepas balik sekolah (2.30 pm - 4.30pm) dan malam (7.30 pm - 9.00 pm) , alhamdulillah , Pasukan Choral Speaking SMK Pantai , WP Labuan berjaya dapat Naib-Johan ! Tahniah guys ! I'm very proud ! Tahniah juga kepada Pasukan Choral Speaking SM St Anne yang mendapat Johan ! Congratulations !
 
 
 
Memang tak dinafikan , serious penat training . Hampir kesemua rakan sepasukan aku mempunyai masalah sakit tekak dan kehilangan suara akibat cuaca panas sekarang ni . Tapi alhamdulillah , korang berjaya perform dengan jayanya di atas pentas pertandingan ! Well done guys !

Masa dapat tahu yang pertandingan akan dijalankan di atas pentas SJK (C) Chi Wen , aku rasa pelik ah juga , kenapa berlangsung dekat sekolah rendah ? Rupa-rupanya tuan rumah menyewa dewan tersebut . Mungkin sebab faktor keselesaan ? Who knows ? Memang tak dapat dinafikan yang dewan Chi Wen selesa gila sebab ada aircond . Huhuhuhu .

Macam biasa sebelum bertanding atas pentas , semua jenis perasaan ada . Aku rasa asyik nak terkencing je . Idk why . Tradisi kot . Kahkahkah .


Yang paling aku terkejut dan tak sangka , aku berjaya mendapat gelaran sebagai Johan Script-Writer Choral Speaking Alam Sekitar Peringkat Negeri 2016 ! Ya Allah , aku tersangat-sangat lah happy dan bersyukur sebab aku habiskan hampir seminggu masa cuti sekolah penggal pertama untuk buat skrip ! T^T Masa sebelum cuti , Sir Claudius beri arahan dekat aku untuk menghasilkan skrip choral speaking sekolah aku . Pada awalnya , aku tanya diri aku sendiri , why me ? Boleh ke aku buat skrip choral speaking untuk kegunaan rakan-rakan sepasukan nanti ? Lepas Sir Claudius explain and bagi semangat , alhamdulillah , aku berjaya hasilkan skrip The World Of Environment . Masa aku buat skrip , otak aku terbayang muka Teacher Munirah . Sebab biasanya skrip choral speaking , beliaulah yang buat . Jadi , melalui penulisan skrip ni , aku faham perasaan Teacher Munirah . Perah otak dan cari sumber penulisan . Habis semua ensiklopedia bapa aku aku selongkar nak cari info alam sekitar . Masa announce nama sekolah aku time johan Script-Writer tu , aku punyalah gembira sampai terlompat , menjerit keriangan masa berjalan , time terima piala and melompat lagi atas pentas ! Apa yang buat aku lagi gembira . Penonton dan peserta choral speaking bertepuk tangan and bersorak lagi . Allah jer lah yang tahu betapa gembiranya hati aku .

Jadi , aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada :

 
Sir Claudius Upin Jr - Sebab berikan saya kepercayaan untuk menghasilkan skrip dan train kami tanpa mengira waktu dan dengan penuh semangat . Berkat usaha sir , kami berjaya dapat Naib-Johan .
 
Teacher Adviana Vali - Berkat kegigihan teacher membantu sir menyempurnakan performance kami di atas pentas , kami mampu untuk beraksi di atas pentas dengan jayanya dan berkeyakinan . 
 
Papa and mami - Thanks Papa dengan mami , sebab bagi orang semangat dan idea yang melimpah ruah kebabush masa buat skrip ! Thanks sangat-sangat sebab datang time pertandingan .
 
My siblings (Syafiqah , Syafizal , Syazrina) - Thanks weyh bagi aku galakan dan kadang-kadang mengusutkan lagi kepala otak aku time nak buat skrip . Hahaha .
 
Manisha - Kau dah buat yang terbaik selaku conductor choral speaking sekolah kita ! You are the best !
 
David Dexter Baru - Thanks dude sebab tolong betulkan ayat-ayat aku lepas aku habis buat skrip . Jasamu akan ku kenang .
 
Para-para solo Choral Speaking SMK Pantai 2016 - Terbaik ah korang ! Korang berjaya lakukan solo dengan penuh jayanya , lancar dan tak lupa skrip ! Hasil penghayatan solo korang , kita berjaya mendapat Naib-Johan !
 
Choral Speakers SMK Pantai 2016 - Aku sangat-sangat bangga dapat teammate macam korang . Tahniah ya ! Walaupun tak dapat berhuha-huha di semenanjung untuk kebangsaan . Huhuhu . Tahun depan kita try lagi . Ngeh ngeh ngeh .
 
Teacher Munirah Bt. Mohd Halia - Teacher Muni , teacher lah sumber inspirasi saya untuk hasilkan skrip ! Banyak ayat-ayat teacher yang teacher pernah cakap kat saya membakar semangat saya . Thanks sebab train saya sebagai salah seorang choral speakers MHS .
 
Teacher Sharifah Ikmar Dalillah - Teacher Dalillah ! Teacher pun sangat-sangat saya berterima kasih sebab bagi banyak kata-kata perangsang masa saya join choral speaking MHS . Teacher Dalillah macam Teacher Adviana . Teringat pula teacher punya penat lelah uruskan choral speakers .
 
Choral Speakers SMK Tinggi Melaka (MHS) 2013- 2015 - Terima kasih korang ! Thanks sebab menjadi teammate aku masa aku masih bersekolah di sana . Rindu pula dekat korang . Huhuhu . Teruskan usaha ! Bantu Teacher Munirah dan Teacher Dalillah untuk beat sekolah-sekolah lain ! You guys are the best ! Good luck ! Aku sentiasa doakan korang .
 
Aiman Nurhakeem - Thanks bij sebab bagi aku banyak nasihat masa aku hasilkan skrip . Kau multiplekan lagi semangat aku untuk aku hasilkan skrip .
 
 Serta kepada mereka yang terlibat secara langsung atau tidak . Kamsahamnida !
 
 
Okay , dengan berakhirnya penghargaan (eceyh macam buat movie pula -_-) , aku nak share gambar-gambar detik choral speaking . Okay , itu saja . Chaw !
 
#SMKPantaiMenjulangNamaSorakan123
#MelioraHicSequamurDiSiniTerdidiknyaManusia
 
 
 
*Wajah kanak-kanak riang menerima pingat . Hahaha .


 *Baru aku teringat kenapa aku takde dalam gambar ni , sebab aku dah balik -_-
 

*Kau tengah buat apa tu Khai ? Khusyuk semacam jer . Takkan lah kau tengah tengok anime yang aku , Gab , Elysha mention tu ? WTF ! Hehehe joke . Dullah tengah pandang masa depan ke ? Hahaha .

 
 
 
 
@Syzwnhxkimi_

4 ulasan: